Alla inlägg under augusti 2014

Av Pia - 26 augusti 2014 11:40

Sommaren rör sig sakta men säkert mot sitt slut......löven börjar gulna och höstmörkret är här.

Höskullen är nästan full....20 balar hö och 65 balar halm saknas.

För 2 veckor sedan skulle jag iväg på manifestationen i Uppsala för att visa att hästar och ridning är viktig.....det tråkiga var att inte så många tydligen tyckte det .

Men i alla fall så för att hinna med en vända in till stan och sen hem och hämta hundar och bil för att hämta maken när han slutade jobbet ...för att sen plocka upp min syster så att vi kom iväg på kräftskiva.....ja då tänkte jag att longering går snabbast.....

Började med Mary.....och vad ser jag !!!!! hon går inte rent i fram ....jag blev så sur så Daladis slapp och jag släppte ut hästarna igen.

Sen brydde jag mig inte om min orena häst och åkte på semester några dagar till Småland och hälsade på fd grannar.

Det första jag gjorde när vi kom hem var att longera "den där" och inte gick hon rent !
Bara att ringa kliniken och be om en ny tid......suck ....
Fick tid i fredags och jag som bestämt att ....inga fler behandlingar.....hon måste hålla för vanlig ridning i 2 månader......det visar sig att det ...inte.....har med alla övriga problem att göra.....nä.....hon har förmodligen vrickat sig.....
Då var det ju självklart att det blev en liten cortison spruta i hovleden v fram.....
När !!! jag säger bara När ????!!! ska eländet vara över ???

Av Pia - 7 augusti 2014 19:34

Händer inte så mycket just nu ... värmen har tagit musten ur mig på något vis.

Mary "kör" jag på med.... jag försöker bygga lite muskler och ta bort smärtminnen så gott det går.

Hon är lite "varannandagshäst" ena dagen känns det inget bra alls när jag försöker göra bara vanliga saker...som...trava i form....flytta lite...galoppera lite....då känns det hopplöst .
Nästa gång jag gör vanliga saker känns det helt ok bara lite mer jobb.

Häromdagen skuttade jag lite och det gick ganska bra och Mary verkade tycka det var helt ok......sen satt jag och kollade UPKs hemsida och ser att det är Pay and Jump dagen efter....och vad gör jag !! Jo...efter lite funderande så anmäler jag oss till 60 cm......jag har alltså inte hoppat bana med hinder över 40 cm på 10 år minst ....men vad gör man inte för att variera tillvaron och arbete för sina djur.....
Jag tänkte som så att "den där" behövde få åka trailer och göra något annat än att åka till kliniken och det gör ont .
Lastträningen jag gjorde för ngn vecka sedan verkade ha givit resultat i alla fall. Mary följde med in direkt.

När vi kom fram var Mary först lite stressad men upptäckte snabbt att hon varit där förut .... men aldrig i ridhuset....så jag fick draghjälp in....tack för det....!!
Hon lyssnade inte på mig speciellt mycket så jag gick ut .....eller kröphoppade ut från ridhuset.

Så jag red runt och lät henne koppla av tills det var min tur att komma in på framhoppningen.....först ett stopp...sen...var det inga problem att hoppa fram några språng ...det var varm så jag skrittade sen tills det var dags att gå in på hoppbanan.

Varsågod och rid !!
Travar på i ett raskt tempo och känner hur Mary inte lyssnar på mig i alla fall...nä hon tittar och vill efter "nya" polaren som är på väg ut....så givetvis stannade hon på hindret.
Sen kom vi igång och Mary försökte verkligen ...det blev ett stopp till och något jämfota hopp ... jag hade nog inte vunnit några stilpoäng men 60 cm och smala oxrar var det längelänge sedan jag hoppade.
Klapp på halsen och duktig flicka....

Jag är ju drillad att kliva av direkt så jag ledde Mary till trailern och "klädde" av henne och svampade av lite med kallvatten...
Tittade mig omkring så det fanns ngn människa jag kunde be om hjälp att lasta om det skulle behövas.....men Mary följde glatt med mig och jag kunde sätta för bommen och få upp luckan utan problem...!!!!
Så någon nytta hade vår utflykt i alla fall...!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Skapa flashcards