Alla inlägg under mars 2015

Av Pia - 24 mars 2015 18:28

Idag skulle det ske....ja uppsittningen på "lilla grå"....

Förra veckan bestämde jag och en kompis att vi skulle åka till IKEA och äta lunch och shoppa.

När hon ringde i morse bad jag henne ta med extra kläder för idag ska jag upp på min häst och du ska hålla i.

Brunch blev det....och jag är fortfarande mätt nu ikväll...shopping blev det också en hel del....och när man går runt där på IKEA och har någon trevlig att prata med så känns inte huset så enormt längre.

Väl hemma bytte vi kläder och tog in hästarna....Grace var lite brydd först när vi stod på varsin sida och borstade.
Sadeln bryr hon sig inte alls om....men när jag gick tillbaka till stallet för att hämta pallen.....då stod lilla söthästen kollade efter mig hela tiden.

Longerade lite Grand först en stund innan det var dags.

Kicki höll i och jag ställde mig på pallen .....och satt upp....lite spänd blev hon men inga problem....jag skrittade i båda varven med ett par halter.....sen var det bra.

Sen kom ju det svåra....att kliva av....jag är van att ta stöd i vänstra stigbygeln...men nu måste jag ju släppa båda för säkerhetsskull....lite osmidig men Grace stod stilla som tur var.

Av Pia - 19 mars 2015 07:07

Vi är lite på gång jag och " lilla grå"

Första longeringingarna var vi inte riktigt överens om meningen med det hela.....jag är inte så bra på longering för dom hästar som jag ridit in...har övervägande varit blivande lektionsponnyer ...

På den tiden så tillbringade dom flesta hästtjejerna all ledig tid ...ja ibland även olovlig ledig tid i stallet....

Alla hästarna inklusive unghästarna hade skötare som gjorde ett jättejobb utan att dom visste om det....dom promenerade, pysslade och lärde hästarna många hjälper från marken.....alltså var det bara att "klättra" upp för hästarna var så vana och välhanterade.

Så Grace och jag är väl lika imponerade av det där att springa runtrunt ....så jag brukar bara ta lite skritt och trav i båda varven och sen ställer jag upp henne och ställer mig på olika grejer ....promenerar på ridbanan och tränar start och stopp...
"Lilla grå" är helt obekymrad över vad jag håller på med och det känns jättebra....det har nog varit bra att hon fått så pass lång tid på sig för det känns som att hon verkligen landat här i sitt nya hem.

Så snart är det dags att sitta upp !!!

Av Pia - 6 mars 2015 22:04

Vilken duktig hovslagare jag fått tag i....!!!

"lilla grå" skötte sig exemplariskt idag...hon blev lite mentalt trött och glömmer att hon ska vänta på tillåtelse...men med en lugn och förstående hovslagare så får hon ställa ner foten och "vila" lite...sen var det bara att fortsätta....så med nya skor i fram och verkad i bak kan vi vara nöjda med dagen.

Grace vände sig så bilden blev lite rolig med 2 huvuden.

Av Pia - 6 mars 2015 07:44

Min långledighet har börjat och våren är i antågande.....perfekt !!

Jag har försökt prova mig fram om " lilla grå" trivs bäst med tillgång till hö när jag pysslar med henne ....eller kan stå uppbunden utan....å det lutar nog åt hösidan.

Igår var det soligt och fint så det blev en dag utan täcke....jo då hon gav sig själv en lerinpackning under dagen ...det var säkert jätteskönt.

På em tänkte jag longera men isen var så kompakt på ridbanan så jag promenerade 2 varv istället.

Idag är det hovslagardags....jag har garderat med sederingsbackup...jag hoppas verkligen den lilla damen sköter sig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards