Direktlänk till inlägg 22 maj 2015

Dessa djur !!

Av Pia - 22 maj 2015 20:49

Ett steg fram och oreda...

Idag blev en lite annorlunda dag för hästarna.....ut tidigt ett par timmar och sen in för jag tog en "brake" dag med en båtresa...
Släppte ut dom när vi kom hem ...och mockade stallet en gång till.

Sen.....var det ju dags att gå in igen...då blev det lite kaos...

Hämtar Rosie för hon går ju närmast grinden i den avdelade hagen....och nä...hon ska inte gå in i stallet...jag backar och går framåt...hon vägrar gå in...rätt som det är går Zingo på gräsmattan...." lilla grå" är olycklig och kvar i hagen ...

Rosie fick ju ännu större anledning att inte gå in....Zingo äter gräs och Grace tjoar i hagen.

Jag säger åt Zingo att gå in...och det gör han .... men Rosie vägrar fortfarande.... Grace är olycklig och kvar i hagen....
Lite "brinner" det i huvudet på mig i det "låsta" läget....med 1 I stallet....1 utanför dörren och 1 kvar i hagen...

Till slut ger sig "rödräven" och går in.... duktiga "lilla grå" var så på tårna och upprörd när jag kom....ändå gick hon så fint in och lyssnade på mig hela vägen in....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 23 augusti 2016 09:44

Jag vill verkligen gör andra i min ålder uppmärksamma på nyttan för ryttaren med Working Equitation kort sagt WE. Jag är ju en sån som gärna vill ha mål med min ridning.....och ha möjligheten att tävla om jag vill....jag insåg för många år sedan ....

Av Pia - 20 november 2015 15:26

Jag börjar med Rosie. Hon är ju tyska och det innebär ju att hon måste tilläggsregistreras, så nu är passet inskickat. Anmälde mig till WE lekt på UPK...jag är ju inte så säker på lastningen med Rosie så jag klarar mig själv, men fick hjälp både nä...

Av Pia - 19 oktober 2015 10:57

Vi har varit på en fantastisk medelhavskryssning.... tack till barn släkt och vänner för den fina presenten ? Hösten har handlat vääääldigt mycket om ved ved och ännu mer ved....jag klagar inte och vi kommer inte att frysa dom närmaste 4 åren ? Häs...

Av Pia - 14 augusti 2015 13:02

Sommaren tog nya tag och bjuder oss på härligt väder. Hästarna har fått en behövlig vila....Grace får fortsatt massage och " poletten " har trillat ner även om hon fortfarande kan bli spänd i traven men jag kan iaf få henne att hålla igång längre oc...

Av Pia - 8 juli 2015 15:30

1955 föddes jag en het sommardag en liten rödtott    1965 var det inte vanligt med skilda föräldrar och framförallt inte att man som jag....bodde hos pappa      1975 firade jag min 20 års dag som ridlägerledare i Östervåla.... Gertie hade sina ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Skapa flashcards