Direktlänk till inlägg 27 juni 2015

Framgång

Av Pia - 27 juni 2015 18:52

Den "lilla grå" har grovnat under våren och ser inte alls ut som en liten ponny längre.
PRE rörelser och Lipizzaner huvud.

Ibland känner jag att hon kanske är lite för mycket ....men jag ger henne fram till hösten....fungerar vi inte då så säljer jag även om det känns i hjärtat.

Uppsittning och skritt och svänga går hur bra som helst....men hon "vågar" inte komma igång i trav när jag sitter på och lyssnar inte på smackning...det som fungerar utmärkt från marken ?
Tänkte att jag skulle prova med spö...som tur var så provade jag att peta lite från sidan när jag stog på marken....jäklar va rädd hon blev !
Promenerade en dag och försökte springa ...det tyckte Grace var fruktansvärt obehagligt och blev bara rädd....så idag tog jag hästen - longerlina och dressyrspöt....ut på ridbanan och efter mycket om och men och ska vi verkligen springa samtidigt matte så har hon travat för hand lite i båda varven.
Sen avslutade jag med en skritt tur bort en bit på vägen ....

"Rödräven" känner sig lite mer hemma men har varje morgon problem med att jag tar ut " lilla grå" först och att hon och Zingo blir hämtade efter några minuter.

Ridmässigt så fungerar uppsittningen bra...jag promenerar och spänner eftersom....
Hon har inte så mycket egen framåtbjudning på banan och det är ju inte så konstigt för en fd lektionshäst, så jag försöker rida ut så mycket som möjligt och få fram glädjen igen.
Rosie försöker jag få "upp" hon springer runt och ser vacker ut och hänger på bogarna....så jag har lite jobb framför mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 23 augusti 2016 09:44

Jag vill verkligen gör andra i min ålder uppmärksamma på nyttan för ryttaren med Working Equitation kort sagt WE. Jag är ju en sån som gärna vill ha mål med min ridning.....och ha möjligheten att tävla om jag vill....jag insåg för många år sedan ....

Av Pia - 20 november 2015 15:26

Jag börjar med Rosie. Hon är ju tyska och det innebär ju att hon måste tilläggsregistreras, så nu är passet inskickat. Anmälde mig till WE lekt på UPK...jag är ju inte så säker på lastningen med Rosie så jag klarar mig själv, men fick hjälp både nä...

Av Pia - 19 oktober 2015 10:57

Vi har varit på en fantastisk medelhavskryssning.... tack till barn släkt och vänner för den fina presenten ? Hösten har handlat vääääldigt mycket om ved ved och ännu mer ved....jag klagar inte och vi kommer inte att frysa dom närmaste 4 åren ? Häs...

Av Pia - 14 augusti 2015 13:02

Sommaren tog nya tag och bjuder oss på härligt väder. Hästarna har fått en behövlig vila....Grace får fortsatt massage och " poletten " har trillat ner även om hon fortfarande kan bli spänd i traven men jag kan iaf få henne att hålla igång längre oc...

Av Pia - 8 juli 2015 15:30

1955 föddes jag en het sommardag en liten rödtott    1965 var det inte vanligt med skilda föräldrar och framförallt inte att man som jag....bodde hos pappa      1975 firade jag min 20 års dag som ridlägerledare i Östervåla.... Gertie hade sina ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards