Alla inlägg under juli 2015

Av Pia - 8 juli 2015 15:30

1955 föddes jag en het sommardag en liten rödtott   

1965 var det inte vanligt med skilda föräldrar och framförallt inte att man som jag....bodde hos pappa   


1975 firade jag min 20 års dag som ridlägerledare i Östervåla.... Gertie hade sina läger där en sommar hos Nille 

        och Sven. Blev skjutsad mitt i natten i skottkärra på hoppbanan av Bengan och Sven och fick en blomster-

        krans att ha i håret.   


1985 är enda gången jag varit på tävlingarna i Falsterbo, jag var där med Gertie Janne och Helen och dessutom gick         jag in på barnbiljett   .... där i Skåne hittade jag min första häst Zorri som jag köpte av hästhandlaren               Inge 10.000:- för sto med föl   


1995 flyttade jag till Rosenlund med 2 tonåringar som inte hade det så lätt med sin drograbiata lilla mamma....  

        men det var ju i ren omtanke om mina älskade ungar.    


2005 fick jag köpa mitt fina lilla hus och Hasse kom in i mitt liv.  


2015 nu fortsätter livet.... spännande att se vad som väntar framöver   



Av Pia - 3 juli 2015 09:50

Idag efter en skogspromenad så klev jag upp i sadeln hemma på banan....och....poletten verkar ha trillat ner....." Lilla grå" travade och saktade av flera gånger i lugn och ro i båda varven !!!!
Lätt som en plätt svävade hon fram.

Av Pia - 2 juli 2015 10:07

Mitt tränande på trav vid hand gav resultat igår....
Oj vad jag har sprungit med "lilla grå"
någon enstaka gång har jag fått peta lite....å då menar jag peta försiktigt eftersom hon reagerar väldigt kvickt och mycket, så det gäller att jag är beredd och inte ber om framåt och samtidigt tar i tygeln för att jag inte hänger med.
Igår övade vi från marken och sen satte jag mig på.....smackar och efter några trevande steg så travar Grace !!! Saktar av och smackar och Grace travar nu lite mer obekymrat.....byter varv och hon svarar rätt igen ...hon är så mjuk i sin trav....dansar fram som en ballerina...jag fortsätter med att sakta av och travar några gånger till och sen som belöning skrittade jag iväg vår korta runda på vägen...
Klapp på halsen och duktig liten häst!

"Rödräven" red jag i åkerkanterna och sen gick jag in på banan och fick henne att galoppera i båda varven och skutta ett litet hinder ett par gånger.
Men oj så irriterad hon är på flygfän så jag ska prova med luva så slipper hon dom i öronen i alla fall.
Så klart att även Rosie var värd klapp på halsen och duktig liten ponny.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards