Alla inlägg den 30 januari 2013

Av Pia - 30 januari 2013 10:10

Jag har lite lätt för att tycka....äh har dom vilat dom här dagarna gör det ingenting om dom står 1 dag till....och fortsätter jag så...blir det ju ganska lång vila....och lång igånsättning.

Så i fredags longerade jag båda två....inte så länge kanske en kvart....jag tror dom tyckte det var lite skönt att bara trava runt lite utan krav....Mary hon sprang och smakade på snön och frustande välmående frust....hon gör det även när jag rider... när hon börjar slappna av.
Daladis hon varvade tölt - trav - galopp lite som hon själv tyckte.....

Söndagen fick bli en skritta runt byn dag....social träning.

I går var Stina snäll och skottade stallet så det var klart när jag kom hem från jobbet....då hann vi rida ut en sväng innan det blev mörkt.
När vi ridit genom skogen hemåt tänkte jag rida en liten sväng till.....hade inte Daladis varit med då hade ridturen blivit kortare....för Mary hon var så tvärsäker på att vi var på hemväg, så hon stannade och "sa" näääää nu blir det fel håll så jag stannar här så matte får lokalisera sig....men Daladis hon har inga synpunkter på när ridturen borde avslutas....hon bara går dit man styr...så Mary hängde med en stund till.

Så skönt att vi går mot ljusare tiden !!
Regnar gör det så nu hoppas jag att allt försvinner....så det inte blir isigt och svårt att hitta någonstans att rida....för nu vill jag komma igång.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards