Direktlänk till inlägg 11 november 2013

Nostalgi 3

Av Pia - 11 november 2013 09:29

När jag började rida på Eke var vi inte så många människor och hästar   


Dom flesta av oss tog bussen eller cyklade inte för att våra föräldrar inte hade bilar utan för att det var självklart att vi transporterade oss själva......och det resulterade ju i att vi hade roligt ihop både i bussen och under den korta promenaden .....ja promenerade gjorde vi efter att vi givetvvis varit in i den lilla lanthanden som var placerad vid vägen.   klubbor var stadiga inköp.


I stallet fanns ....om jag börjar bortifrån.....ja ni som varit där kommer att förstå var jag menar  

Längst in där vi sen hade foderkammare ...där stog Vidoque och Dominick.... 1 och 2 år gamla.

På andra sidan....där ridhusdörren var.....där stog Athos....ett litet russ som hette Jompis 2 år (som jag körde in och han blev faktiskt såld till en tjej som körde ponnytrav)  i samma box stog Pepito 1 år som Grace var mamma tilll och en inackordering som var 1 år och jag har för mig han hette Fakir.


Nu går vi in i stallet som alltid blev kallat "stora" stallet......till vänster står Zenita  Trouble  Faysing  Rustibuss och sist Anisette.

På höger sida står Grace  Julia och sist den lilla Gay Fox.


Där har vi början på 

det som sen blev .....en av Uppsalas största ungdomsgårdar.


Mitt liv på ridskolan har ju format mig och många andra till dom vi är idag.....för mig är det bara positivt.....visst vi fick jobba hårt och det fann även då både mobbing och hiehierarki..


Men OJ vad jag lärde mig......och sååååå många roliga minnen.......

Alla termosar med choklad som jag har släpat på.....alla olika ideer för att inte frysa om tårna.....trästigbyglar och raggsockor utanpå stövlarna var några av ideerna.......men som jag kommer ihåg.....så frös jag i alla fall.


Vintertid när man fick leta efter isfria ytor för att kunna ha lektioner...lektioner var det bara på lördagar 2 timmar tror jag det var.......jag har haft lektion både i bersån...hopphagen.....stora sommarhagen och borta i älgskogen   


Hoppträning i och genom vatten tidigt på våren i sommarhagen....

Lucia ritterna till Gamla Uppsala ålderdomshem....och glöggen (som var kokad) som vi fick efteråt   


Julaftonsmorgonen när alla kom ut och vi mockade stallet som luktade av granris och julpyntet lyste upp....sen red vi ut tillsammans......och när vi ridit klart så stog föräldrarna där och väntade för att vi skulle hinna hem till

julmorgonprogrammet på TVn



Alla människor jag fått möta !! En del har jag kontakt med än idag och många har passerat men ändå lämnat något litet minne   


..





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 23 augusti 2016 09:44

Jag vill verkligen gör andra i min ålder uppmärksamma på nyttan för ryttaren med Working Equitation kort sagt WE. Jag är ju en sån som gärna vill ha mål med min ridning.....och ha möjligheten att tävla om jag vill....jag insåg för många år sedan ....

Av Pia - 20 november 2015 15:26

Jag börjar med Rosie. Hon är ju tyska och det innebär ju att hon måste tilläggsregistreras, så nu är passet inskickat. Anmälde mig till WE lekt på UPK...jag är ju inte så säker på lastningen med Rosie så jag klarar mig själv, men fick hjälp både nä...

Av Pia - 19 oktober 2015 10:57

Vi har varit på en fantastisk medelhavskryssning.... tack till barn släkt och vänner för den fina presenten ? Hösten har handlat vääääldigt mycket om ved ved och ännu mer ved....jag klagar inte och vi kommer inte att frysa dom närmaste 4 åren ? Häs...

Av Pia - 14 augusti 2015 13:02

Sommaren tog nya tag och bjuder oss på härligt väder. Hästarna har fått en behövlig vila....Grace får fortsatt massage och " poletten " har trillat ner även om hon fortfarande kan bli spänd i traven men jag kan iaf få henne att hålla igång längre oc...

Av Pia - 8 juli 2015 15:30

1955 föddes jag en het sommardag en liten rödtott    1965 var det inte vanligt med skilda föräldrar och framförallt inte att man som jag....bodde hos pappa      1975 firade jag min 20 års dag som ridlägerledare i Östervåla.... Gertie hade sina ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards