Alla inlägg den 27 december 2013

Av Pia - 27 december 2013 20:53

Leriga hagar och blöta täcken är väl kännetecknet för den här julen..... jag ska inte gnälla för jag avskyr ju att frysa och behöver heller inte hålla igång någon ridning.
" den där" Mary är ju som ni vet konvalescent och ska promeneras... jojo...
Tyckte jag var smart dagen före julafton... maken och lilltjejen kunde ta hundarna medans jag tog "den där" för då hade vi ju promenerat dom som skulle promeneras.

Isa ville leda Mary ... och det fick hon ju... den snälla väluppfostrade hästen... men Mary tar ju stora steg och går fort så jag fick ta över... jäkla tur det.... Haha... jag kom inte långt förrän damen är mer i luften än på marken... Maken tar hundarna och barnet åt ett annat håll...
Jag försöker ta mig hemåt med " den vilda" ... jag blev ju väldigt överraskad och hade bara hackamore att leda i... Jag hade inte en tanke på att Mary skulle "bete" sig... Men jag ser det positivt på så sätt att ...alltså har Mary inte ont och är glad.
Nästa promenad fick Mary vanligt träns och för säkerhets skull tog jag kedja med mig.

Undrar om jag kommer att få en riktig piggelinhäst när Mary blir smärtfri...

Daladis har gjort sig förtjänt av lite vila..hon har ju faktiskt jobbat på hela sommaren-hösten och fram till nu.

Zingo han går i hagen med sin "antenn" grimma och 4 trådar på staketet.

Julafton innebär inte extra mat för mina hästar ..... men morötter är ett måste.

Nästa år.... önskar jag mig en frisk Mary ...och så litelitepyttelite snö.

God fortsättning på er allihop

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards