Alla inlägg den 4 maj 2013

Av Pia - 4 maj 2013 19:39

Igår red jag dressyr på båda "tanterna".....
Jag rider alltid Daladis först....Mary behöver få äta lite hö och slappna av.

Daladis fick jag jobba på liten volt och rakställas....oj vad jag fick jobba...men till slut så.....och det märktes idag när jag red ut....hon var riktigt lätt och fin .....i rätt form och inte under tygeln.
Tyvärr lider Daladis fortfarande av sviter efter skenfärden hon gjorde i vintras....väldigt vaksam på balansen ....det är islandshästens dilemma ....min uppfattning.....att dom fortfarande har så mycket flykt i sig att dom lätt håller kvar obehagligheter i minnet ....mer än många andra hästar.....det blir ju jobbigt både för ryttare och häst...... Daladis är egentligen en väldigt cool liten häst och det är lätt att glömma....inte vinka till grannen....inte trycka till i stigbygeln för att sadeln hamnat lite snett....inte ta av jackan om det blir varmt.....inte smacka.....ja det finns lite inten.....jo då allt går men då måste man komma ihåg att förbereda både mig och hästen innan....och vara beredd på att hon kan accelerera.

Mary fick också jobba på volt men jag tränade även på att ställa upp mellan bommar....luta mig fram (som om jag pinglar i klockan på WEn) eftersom hon var lite skeptisk mot det..... Mary fick även galoppera i båda varven.....nja så vackert är det varken med fattningen eller det ojämna tempot men det går bättre och bättre.
Traven är faktiskt emellanåt riktigt balanserad....och hon går framåt !!!!!!!

Idag då "lufsade" jag bara runt lite....Daladis på stora åkern...skritt och tölt....Mary så hon såg hem i skritt och trav....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards