Alla inlägg den 20 september 2013

Av Pia - 20 september 2013 13:46

Oj !! Jag har under nästan 1 års tid...trott att Marys frustande till viss del varit...frustande när hon tyckt att ridningen varit trevlig...att hon mått bra och varit nöjd med livet.


Men ju mer jag lärt känna "den där" och ju bättre vi jobbar ihop...mindre och mindre frustande håller hon på med.
I början frustade hon nästan hela tiden när jag red.

Alltså....nu har jag börjat fundera på om inte det är så att "tvärtom Maja" inte alls gått omkring och tyckt att livet faktiskt är väldigt behagligt under våra ridturer.....nä....min känsla lutar nog mer åt att dom där "välmående frusten" enbart berott på stress...nu när hon känner till våra stigar i skogen och kopplar av mer och mer på ridbanan....alla transport resor har varit tur och retur till UPK.....nu frustar Mary nästan aldrig .

Så som vanligt har "den där" gett mig lite huvudbry ....

Det är spännande det här med hur hästar fungerar och hur vi människor tolkar signalerna.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards