Direktlänk till inlägg 5 februari 2014

Lätt att vara efterklok

Av Pia - 5 februari 2014 12:17

Jag är ju nästan 60 år och har alltid haft en olycksfallförsäkring.... varför är jag såååå korkad och inte anmäler skador ????? Nä jag betalar premien glatt och sen känner jag mig dum och klantig och anmäler inte skada och vill inte vara till besvär !!!!!??????

Min första islandshäst som jag köpte....var inte som andra.... Han var en väldigt lättskrämd liten herre....jättesöt men försiktig.
Jag red honom några gånger och sen blev det flera tokiga saker som hände vid en uppsittning.....
Han kom år baljan jag stog på för att inte behöva ta så mycket sats....han blev rädd och försökte dra....då blev min man rädd och släppte....och jag hann bara ner i sadeln....inga tyglar...vänster stigbygel men inte höger..... och... han drar järnet ...och... bockar ala rodeo...han hade koll på staketet och slog på en tvärnit...och jag åkte av .

Häststackaren sprang ut i hagen och jag satte mig på en sten och hämtade andan innan jag hämtade hästen.

Tror ni jag åkte till läkare....nä...jag gick på 70 års kalas !

Med facit i hand så borde jag tagit mig till doktorn.... Mina revben fick sig en knäck....jag slog av en ribba på staketet med vänsterbenet och har nu en grop i benet....vänsterfoten satt ju fast i stigbygeln när jag åkte av.... Efter 2 år började jag få problem som jag inte stod ut med...foten värker ett stort överben har utvecklats på översidan...

Ja å innan remissen har kommit så långt som till en läkartid har det gått 1 år till.

Då visar det sig att det varit en fraktur i foten....och det som återstår att göra är steloperering.... nä.... 3 mån i gips lockar mig inte och inga garantier för att det blir bra..

Tror ni jag anmäler skadan till försäkringsbolaget nu ????
Nej inte jag inte ... korkat ja !!!

Nu 2 år senare får jag förb ont igen...och börjar om med vc.

Igår då ringer jag och ska anmäla den gamla skadan..nu är det ju så att du var inte försäkrad hos oss då... Oj då!!! Letar i gamla papper....ringer nästa bolag.... nej du hade ingen personförsäkring hos oss....nähä.. Ringer nästa bolag jag hittar bland mina papper....Bingo !! Jag kom rätt.... Lite dum känner jag mig när jag förklarar mitt ärende....till en person på ett bolag jag inte har längre....men jag kontaktar nu för att jag inser att foten kommer att ge mig mer bekymmer.....

Som tur är verkar preskriberingstiden inte börjat gälla.... Så dom ska skicka papper.

Man ska uppsöka läkare !!!!
Och man ska anmäla skador till försäkringsbolaget ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 23 augusti 2016 09:44

Jag vill verkligen gör andra i min ålder uppmärksamma på nyttan för ryttaren med Working Equitation kort sagt WE. Jag är ju en sån som gärna vill ha mål med min ridning.....och ha möjligheten att tävla om jag vill....jag insåg för många år sedan ....

Av Pia - 20 november 2015 15:26

Jag börjar med Rosie. Hon är ju tyska och det innebär ju att hon måste tilläggsregistreras, så nu är passet inskickat. Anmälde mig till WE lekt på UPK...jag är ju inte så säker på lastningen med Rosie så jag klarar mig själv, men fick hjälp både nä...

Av Pia - 19 oktober 2015 10:57

Vi har varit på en fantastisk medelhavskryssning.... tack till barn släkt och vänner för den fina presenten ? Hösten har handlat vääääldigt mycket om ved ved och ännu mer ved....jag klagar inte och vi kommer inte att frysa dom närmaste 4 åren ? Häs...

Av Pia - 14 augusti 2015 13:02

Sommaren tog nya tag och bjuder oss på härligt väder. Hästarna har fått en behövlig vila....Grace får fortsatt massage och " poletten " har trillat ner även om hon fortfarande kan bli spänd i traven men jag kan iaf få henne att hålla igång längre oc...

Av Pia - 8 juli 2015 15:30

1955 föddes jag en het sommardag en liten rödtott    1965 var det inte vanligt med skilda föräldrar och framförallt inte att man som jag....bodde hos pappa      1975 firade jag min 20 års dag som ridlägerledare i Östervåla.... Gertie hade sina ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards