Direktlänk till inlägg 16 juni 2014

Islandsprinsessans dag

Av Pia - 16 juni 2014 09:23

Jag har bara startat Daladis i en provapå klass i tölt, i lördags var det dags för Svanby Open ....en inofficiell tävling med annorlunda klasser och glada domare.

Jag anmälde mig till 3 klasser.... Tölt 1 varv , Trail och saft race.
Fick även med mig Marlene (min ridfröken)

Jag blev hämtad före 8 eftersom vi inte riktigt visste var det låg.
Vi kom fram till ett ohyggligt blåsigt Tierp....och i väntan på ryttarmötet kollade vi runt på den fina anläggningen.

Sen lastade vi ur våra prinsessor ....jag konstaterade att det inte är sååå himla lätt att få på antiglid padden i storm.

Men till slut så fick även våra hästar se sig omkring

Efter en lång väntan var det äntligen dags för min första start ..... åh så fin hon kändes min lilla prinsessa...lugn och taktmässig tölt ....å jag var så glad och råkade säga duktig häst när vi kommit halvvägs... Daladis trodde hon skulle sakta av så det blev lite "hackigt" men hon gick tillbaka till din fina tölt på en gång !!
Då domarna hade lovat att dom tänkte börja poängskalan på 5 så fick jag höga poäng.... 8 !!!
Det var bara en som slog mig.... fantastiskt och så roligt att inte bara jag tycker att min prinsessa är fin.

Nästa klass var trail....
Där fick både jag och Marlene "betalt" för alla våra WE träningar ...
Öppna grind...serpentiner...klocka ...3 tunnor ... kliva av och gå 1 varv runt hästen...öppna grinden... genom en portal ... sidepass... bro... kliva av och "åka skidor" in i mål.

Nu visste Daladis verkligen vad hon skulle göra

Hungern tar ut sin rätt och salladen och kaffet smakade sååå gott

Saftrace var vår sista klass ....å det verkar ju inte så svårt....
Att hästarna skulle reagera på skvimpande vatten från en mugg var faktiskt lite otippat..... Daladis tyckte det var lite läskigt precis i igångsättningen....men det fanns dom som blev riktigt rädda....
Tävlingen gick ut på ....mest kvar i muggen efter 1 varv på ovalbanan i gångart över skritt
Det blev en 7e plats.....men jag var redan mer än nöjd

Efter en fantastiskt trevlig dag ...trots blåsten.... och våra duktiga hästar så var vi trötta och nöjda på väg hem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 23 augusti 2016 09:44

Jag vill verkligen gör andra i min ålder uppmärksamma på nyttan för ryttaren med Working Equitation kort sagt WE. Jag är ju en sån som gärna vill ha mål med min ridning.....och ha möjligheten att tävla om jag vill....jag insåg för många år sedan ....

Av Pia - 20 november 2015 15:26

Jag börjar med Rosie. Hon är ju tyska och det innebär ju att hon måste tilläggsregistreras, så nu är passet inskickat. Anmälde mig till WE lekt på UPK...jag är ju inte så säker på lastningen med Rosie så jag klarar mig själv, men fick hjälp både nä...

Av Pia - 19 oktober 2015 10:57

Vi har varit på en fantastisk medelhavskryssning.... tack till barn släkt och vänner för den fina presenten ? Hösten har handlat vääääldigt mycket om ved ved och ännu mer ved....jag klagar inte och vi kommer inte att frysa dom närmaste 4 åren ? Häs...

Av Pia - 14 augusti 2015 13:02

Sommaren tog nya tag och bjuder oss på härligt väder. Hästarna har fått en behövlig vila....Grace får fortsatt massage och " poletten " har trillat ner även om hon fortfarande kan bli spänd i traven men jag kan iaf få henne att hålla igång längre oc...

Av Pia - 8 juli 2015 15:30

1955 föddes jag en het sommardag en liten rödtott    1965 var det inte vanligt med skilda föräldrar och framförallt inte att man som jag....bodde hos pappa      1975 firade jag min 20 års dag som ridlägerledare i Östervåla.... Gertie hade sina ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards