Direktlänk till inlägg 28 juni 2014

Äntligen !!

Av Pia - 28 juni 2014 20:53

Igår skrev jag på Facebook att mina önsketänketankar var att dom på kliniken skulle säg ....Det här ser ju bra ut.....åk hem och rid och återkom i höst för en försäkerhetsskull kontroll.

Nästan så blev det .....!!

Som vanligt fick jag frågan ....hur är det..... Jag svarade att OM en ångvält som tvingar mina muskler som legat i vila att jobba...så jag får träningsvärk och att jag skulle behöva "taggtråd" i munnen ...om det är bra....då är hon ok.
(jag skämtar givetvis om taggtråden)

Aha sa IB alltså ligger hon "på" då ska vi kolla.

Böjning av v bak...det här ser bra ut !
Böjning av h bak...lite stel...redan behandlad 2 ggr i höften....ok då blir det ingen mer beh i höfterna.

Så då fick jag sadla på och gå till banan och värma upp....IB och AL kom ner och tittade .....trav och galopp i båda varven.
Oj !!! vilken fin häst du har ...AL är inte den som sprider beröm omkring sig så då kände jag mig väldigt stolt över den lilla hästen med den stora fina gången.

Sen fick jag gå tillbaka och visa upp "den där" en gång till för A ville absolut få se henne riden......

In tillbaka i stallet och IB skulle fixa till den sneda ryggen innan jag fick åka hem.
Nålar i ryggen och sen kiropraktik.

Medans jag väntade frågade jag veterinären det här med h bak som var stel.....eftersom dom egentligen i nuläget inte kan göra fler behandlingar så är det ridningen som i kan mjuka upp lederna och hon är ju dessutom väldigt oarbetad på 6 månader.

Så resultatet av återbesöket var..... Min ponny ser fin ut....hon ska ridas...inte "drälla omkring ridning" utan arbetas....återbesök om 2 månader.

Jag stoppade in Mary i transporten och lämnade Tierp med ett leende på läpparna.....ja IBs leende var nästan lika stort när han sa ....hej då och lycka till nu !!

Kvällen avslutades med en avspänd Pia och en grillkväll med goda grannar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 23 augusti 2016 09:44

Jag vill verkligen gör andra i min ålder uppmärksamma på nyttan för ryttaren med Working Equitation kort sagt WE. Jag är ju en sån som gärna vill ha mål med min ridning.....och ha möjligheten att tävla om jag vill....jag insåg för många år sedan ....

Av Pia - 20 november 2015 15:26

Jag börjar med Rosie. Hon är ju tyska och det innebär ju att hon måste tilläggsregistreras, så nu är passet inskickat. Anmälde mig till WE lekt på UPK...jag är ju inte så säker på lastningen med Rosie så jag klarar mig själv, men fick hjälp både nä...

Av Pia - 19 oktober 2015 10:57

Vi har varit på en fantastisk medelhavskryssning.... tack till barn släkt och vänner för den fina presenten ? Hösten har handlat vääääldigt mycket om ved ved och ännu mer ved....jag klagar inte och vi kommer inte att frysa dom närmaste 4 åren ? Häs...

Av Pia - 14 augusti 2015 13:02

Sommaren tog nya tag och bjuder oss på härligt väder. Hästarna har fått en behövlig vila....Grace får fortsatt massage och " poletten " har trillat ner även om hon fortfarande kan bli spänd i traven men jag kan iaf få henne att hålla igång längre oc...

Av Pia - 8 juli 2015 15:30

1955 föddes jag en het sommardag en liten rödtott    1965 var det inte vanligt med skilda föräldrar och framförallt inte att man som jag....bodde hos pappa      1975 firade jag min 20 års dag som ridlägerledare i Östervåla.... Gertie hade sina ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards