Direktlänk till inlägg 22 juli 2014

WE läger och lastning

Av Pia - 22 juli 2014 17:48

Det är varmt !!!! och då har jag givetvis anmält mig till 2 dagars läger.
Daladis hon bara gör hon ....det är som att köra moped ungefär....
Lastning av Daladis är lätt som en plätt...ställ "godishinken" inne på golvet och sen leder jag upp henne på luckan....sen sköter hon resten själv så kan jag i lugn och ro sätta för bommen och stänga luckan....innan jag sätter fast henne.

När trailern ändå satt på bilen så skulle jag vara listig och "bara" få Mary att gå rakt igenom....och det var ju inte så "bara"
Först red jag en stund och hon svarar både framåt och bakåt och fattade även galopp på ridbanan till min stora glädje....sen gick jag över till projekt lastning ....
Fram till luckan upp med frambenen...och sen tog det stopp....backade och gick till framurlastningen ...framfötter på...och sen stopp... Så där går jag mellan fram och bakluckan med bromsar som äter sig mätta på oss båda ....
Jag är svettig och Mary är svettig...och....nej !!!! jag tänker inte gå där visar "den där" bestämt.

Då inser jag att jag får nog lov att bli lite förbannad ...så jag börjar "styra" henne med spö....bakåt-höger-vänster och fram...lite längre upp på luckan ! Lite godis...och var vänlig och backa ner.
Så höll jag på ett tag.....och då var vi väldigt svettiga båda två....funderade ett tag på att ropa på maken....men "så fan heller" NU ska hon ge sig !!!!

Till slut så.....gick hon in....godis och klapp på halsen och varsågod nu går vi ut igen.

Idag då tog jag med lite annat "godis".....och förberedde mig på lite maktkamp..... JAAAA !!!! Mary bara följde med in....fick godis och vi gick ut...och gjorde samma sak en gång till..
Å så glad jag kände mig !!!!!

Sommaren ska fortsätta och SMHI har gått ut med varning.....OJ vad vi kommer att äta mycket sallad

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 23 augusti 2016 09:44

Jag vill verkligen gör andra i min ålder uppmärksamma på nyttan för ryttaren med Working Equitation kort sagt WE. Jag är ju en sån som gärna vill ha mål med min ridning.....och ha möjligheten att tävla om jag vill....jag insåg för många år sedan ....

Av Pia - 20 november 2015 15:26

Jag börjar med Rosie. Hon är ju tyska och det innebär ju att hon måste tilläggsregistreras, så nu är passet inskickat. Anmälde mig till WE lekt på UPK...jag är ju inte så säker på lastningen med Rosie så jag klarar mig själv, men fick hjälp både nä...

Av Pia - 19 oktober 2015 10:57

Vi har varit på en fantastisk medelhavskryssning.... tack till barn släkt och vänner för den fina presenten ? Hösten har handlat vääääldigt mycket om ved ved och ännu mer ved....jag klagar inte och vi kommer inte att frysa dom närmaste 4 åren ? Häs...

Av Pia - 14 augusti 2015 13:02

Sommaren tog nya tag och bjuder oss på härligt väder. Hästarna har fått en behövlig vila....Grace får fortsatt massage och " poletten " har trillat ner även om hon fortfarande kan bli spänd i traven men jag kan iaf få henne att hålla igång längre oc...

Av Pia - 8 juli 2015 15:30

1955 föddes jag en het sommardag en liten rödtott    1965 var det inte vanligt med skilda föräldrar och framförallt inte att man som jag....bodde hos pappa      1975 firade jag min 20 års dag som ridlägerledare i Östervåla.... Gertie hade sina ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards