Alla inlägg under juli 2014

Av Pia - 3 juli 2014 07:43

Tänk så trevlig hon är "den där" när hon kopplar av.

Hade sällskap i skogen av Daladis och Stina och det var så mysigt att bara "lulla" runt i lite skritt och trav....

Av Pia - 2 juli 2014 09:58

Provade att rida med "bara" hackamore istället för en kombination med rakt bett också.
Jag får inse att i nuläget tycker Mary det är bättre så.

Igår var "den där" samarbetsvillig på ett helt annat sätt....då blir jag gladare som ryttare också.....jag flyttade lite i det svaga uppförslutet i hagen...gjorde volter mot staketet ist för från....
Travade och gick över till skritt och vände.
Galopp fattning....använde hjälphinder i högervarvet....galopperade ett halv varv....och gjorde om igen..

Mary segade bara litelitepyttelite ....

Klapp på halsen ....och avslut.

Så igår behövde inte islandsprinsessan göra sin matte på bättre humör och fick vila istället.

Av Pia - 1 juli 2014 12:20

"den där " ångar på må jag säga.

Efter vilodagen pga kiropraktik red Stina och jag ut...eller bortåt på vägen i skritt och trav.....då kändes allt helt ok.

Ack vad man kan bedra sig.....

Jag satte mig och gjorde ett schema att rida efter så att jag har lite koll på vad jag gör med Mary....dessutom kan jag ta med det vid nästa besök och visa hur jag arbetat mig ....förhoppningsvis framåt.

Jag anser att jag inte behöver hålla på och skritta....efter 9 dagars promenad och lika många skritturer och dessutom några dagars vanlig ridning.... Samma visa 6 gånger under ett halvår....och nu har jag ju fått klartecken att rida på som vanligt.

Så igår skulle jag enligt mitt schema skritta cavaletti och göra lite galoppfattningar....
Så fort jag kortade tygeln...då blev Mary en ångvält....en stressad ångvält....då fick jag plocka fram det stooora tålamodet....
I högervarv använde jag det lilla avstamphindret...jo då galopp blev det i båda varven...men sen helt plötsligt stog hon still....försökte rusa....gick inte att styra....och var allmänt "anti"

Jag vet inte om hästar har smärt"minnen"..... min tanke är att så fräsch som Mary är nu så är det bättre att "jobba"....givetvis med förstånd....så jag inte dräller runt i skogen och när jag väl tänker "trimma" så börjar hon känna av sina krämpor igen och då kommer bara massa obehag fram i hennes hjärna.

Jag kände mig så besviken och frustrerad efter den ridturen....jag hade tänkt låta prinsessan vila men sadlade på och skrittade och travade cavaletti ökade och minskade tölten.....sen nattade jag mina 3 och gick in med ett mycket bättre humör och självförtroende .

Tack lilla islandsprinsessa ....!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards