Alla inlägg den 9 maj 2014

Av Pia - 9 maj 2014 22:29

I morse kom hovslagaren och Lasse ville ta bak på Mary först...och det var ju tur.
Höger bak höll hon emot hela tiden allt vad hon orkade...vänster var inte alls lika besvärlig.
Sen fick hon vila ..så han tog Daladis innan han fortsatte med fram på Mary.

Jag skulle ju åka till Tierp med Mary efter 4-5 veckor...idag var det 4 och jag hade redan bestämt att jag skulle åka upp idag.

Mary har varit känslig i ryggen trots täcke i hagen och jag har lagt en extra pad under sadeln men det har inte gjort "den där" nå gladare när jag har ridit.
Jag var ju så glad för att jag lyckats lura henne in i högergalopp...så hon inte skulle få spara sig i ett varv hela tiden.

IB kände på Mary och trodde inte det var möjligt att hon "gått ihop" så i ryggen på 4 veckor...
Nålar och lite kiropraktik...
Höger bak...där pålagringen sitter är inte riktigt ok...

Nu ska jag rida "som vanligt" i 2 veckor....är hon tillbaka på ruta 1 efter det....då är nog risken stor att jag får leta mig en ny WE häst ..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards