Alla inlägg under februari 2015

Av Pia - 21 februari 2015 12:19

Såg en annons på Fb om pannband med "blingbling" givetvis måste "lilla grå" få ett....
Jättefint för bara 150:-

Var ju tvungen att se hur det blev och nu måste jag leta i gömmorna efter ett huvudlag som är mörkbrunt....

Av Pia - 17 februari 2015 14:30

Google är bra till mycket....och som den lite nyfikna själ jag är....så googlar jag på "lilla grå"s stam....fina Lipizzaner matadoren Pluto finns med.....pappa PRE en icke godkänd hingst med okänd okänd okänd okänd i alla led....brun ska han vara och död...
Mamma hon har känd stam ... jag hamnade på en Lipizzanersida där en efterlysning på mamman fanns....en halv novell om hennes liv som vandringspokal......och vad jag förstår så var inte ridbarheten den bästa och en mycket speciell dam....jojo ....som vanligt har jag "kanske" tagit mig vatten över huvudet....jag hoppas verkligen att min "lilla grå" hoppat över en generation i beteende och i ridningen...2 år har jag sagt att det kommer att ta innan hon är färdig ...
Lite tråkigt att jag inte hittar några bilder på hennes föräldrar....

Av Pia - 16 februari 2015 14:40

Jäklar vad med snö det kom...jag skottade 2-3 ggr om dagen i 4 dagar....och som belöning åt jag chokladpudding varenda dag !!

Februari består också av arbete....ljusnande mornar och kvällar ...värmande sol och kalla nätter.....
Äntligen har jag dessutom hittat en beskrivning på virkade converse som jag begriper

Har dessutom kommit på att ridskolesadlar oftast är vääääldigt hårda....så nu tar jag med rumpvärmaren....
Igår red jag WE lektion på en mysig ponny som var helt i min smak....

Börjar ju "klia" i fingrarna nu med mera ljus och värme.....så jag tänkte trotsa snön och longera "lilla grå" ....det gick ju sådär....jag tyckte jag var smart som gick ner i vinterhagen där det var tilltrampat....problemet var att där jag stod.....där var det djupsnö så jag hann inte med när Grace vände och stannade....äh det blev lite start och stopp istället.

Zingo är nu 21 år och har världens sötaste "fötter" på vintern.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards