Alla inlägg den 10 januari 2014

Av Pia - 10 januari 2014 19:19

Idag var det dags för återbesök med Mary....
Jag har haft svårt att sova sista nätterna...trots att min veterinärkamrat böjde bakbenen häromdagen och då fanns ingen hälta.
Jag har iallafall varit orolig...

Men nu ska jag glädja mig åt vårt fortsatta samarbete...ja...mitt och Mary's.

Jag vaknade halv 7 eller rättare sagt...jag gav upp då.
Gick ut för att släppa ut hästarna...jag har alltid gjort så...även när min dotter skulle iväg på tävling jättetidigt.... Så har jag släppt ut hästarna minst 1 timme med morgon höet innan vi skulle åka.

3 gånger har jag varit till Tierp nu...1a då kom första snön...2a gången var det fint väder...idag vräker det ner blötsnö och blåser som tusan... jaja...man får anpassa farten och låta det tar den tid det tar...och nu för tiden så finns ju gamla E4 som är utan stress och långtradare.

Jag Helen och Mary kom fram helskinnade ... Skritt och trav..ua...longering...jösses vilket kliv hon fått... jättefin i båda varven... böjprov ....ua.
Men ...fast i sin rygg vid korset...
4 nålar vid länden och 1 i halsen ca 45 min.
Sen lite vanlig kiropraktik ...
Återbesök om ca 4 veckor.

Så nu har jag ett igångsättnings schema att följa....så om 6 veckor ska vi kunna börja jobba lite mer.

Jag är så fantastiskt glad att jag åkte och kollade upp Mary och att jag aldrig "spöat" upp henne (jag har haft lust) men något har stoppat mig som tur är...
Tänk så tokigt det kan bli....."alla" sa ju att "den där" Mary bara var knäpp i huvudet....



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards