Alla inlägg den 26 november 2014

Av Pia - 26 november 2014 08:40

Det slog mig att jag kanske skulle ta och kolla om mina sadlar passar Grace.....
Nu har hon lärt sig att stå i stallgången ...jag tar nämligen av täcket varje dag innan hon får gå in i boxen....drar grimskaftet genom uppbindningsringen och håller i medans hon äter hö.

Hämtade sadlarna....alla 2....ställde ut "lilla grå" .....jag lägger på sadlarna och fixar med sadelgjorden och kollar om dom ligger stilla.....hon fortsätter och äter helt obekymrat....jätteskönt !!!
Hoppsadeln som är skönast kan hon absolut ha....dressyrsadeln låg sådär och det gör inget för den byter jag gärna ut.

Sen när hon ändå var så avkopplad så passade jag på att kratsa hovarna ....ja !! även i bak.

Duktig liten häst ....klapp på halsen och en godis.

Jag får tacka Ingela som verkligen gjort ett bra förarbete så blir allt så mycket enklare för mig.

Min känsla med Grace är att hon är trygg i sig själv trots sin försiktighet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards