Alla inlägg den 1 november 2012

Av Pia - 1 november 2012 09:03

Bläddrade i Marys pass och hittade ett papper från Gävlekliniken ...o som vanligt var det ganska oläsligt ....men något med tänderna var det...
Tur jag har en veterinärkamrat som kunde tolka åt mig....som dessutom rider Mary ibland

Mary är ju ganska "tjafsig" i munnen och slår med huvudet och enligt säljaren så skulle tänderna vara kollade .....och inga problem....det är det pappret jag hittade.

Nu fick jag ju expert tolkning som innebar: karies....som skulle kollas igen efter 6 månader...nu finns det bara 1 papper och inget om något återbesök...vilket skulle gjorts och det är daterat 2010 !

Jag har aldrig under min hästkarriär varit med om häst med karies....i morgon kommer Ultuna ut så får jag väl höra vad som måste göras och framförallt hur ofta !!
Skulle vara såååå tråkigt om jag ska börja fundera på att lämna tillbaka damen....

Igår red jag ut en kort sväng i mörkret och sen travade jag på banan för att prova den nya sadeln.....och jag behövde inte bli sur en enda gång!!
Jag kände mig så glad :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards