Alla inlägg den 8 november 2012

Av Pia - 8 november 2012 10:06

Lilltjejen på 10 år har varit hos oss på lovet...pizzabuffe,Biotopia,kinamat och så hästarna förstås.

Daladis har visat att hon är ett bra alternativ till Zingo som snart är urvuxen.
Zingo är inte den ultimata barnponnyn i vilket fall som helst...men nu skulle vi i alla fall rida ut tillsammans...
Zingo gillar att vara "riddarhäst" med täcke....sadeljord runt tjocka magen uppskattas inte !
En koncentrerad unge med kort tygel på en småtravande shetlandsponny höll jämna steg med mig och Daladis...allt gick jättebra...precis innan vi rider ut ur skogen....drabbades ponnyn av svår hunger ;-)
Vad händer när en uppkortad shettishals försvinner ned till gräset ?? Jo...barnet gör en kullerbytta över halsen....jäklar....jag ser först rädslan...jag börjar skratta....Då reser hon sig och säger: Jamen nu har jag ramlat av på riktigt i alla fall !!
Kontstycket att få Zingo bort från gräset fram till en sten...men till slut så....då är han riktigt sur...så jag vänder Daladis och han följer med några steg...så då fick hon kliva av och lyckades leda den smånafsande ponnyn själv sista biten hem....gissa om att "någon" var minst 2 meter lång när vi var tillbaka i stallet :-D

Av Pia - 8 november 2012 10:06

Lilltjejen på 10 år har varit hos oss på lovet...pizzabuffe,Biotopia,kinamat och så hästarna förstås.

Daladis har visat att hon är ett bra alternativ till Zingo som snart är urvuxen.
Zingo är inte den ultimata barnponnyn i vilket fall som helst...men nu skulle vi i alla fall rida ut tillsammans...
Zingo gillar att vara "riddarhäst" med täcke....sadeljord runt tjocka magen uppskattas inte !
En koncentrerad unge med kort tygel på en småtravande shetlandsponny höll jämna steg med mig och Daladis...allt gick jättebra...precis innan vi rider ut ur skogen....drabbades ponnyn av svår hunger ;-)
Vad händer när en uppkortad shettishals försvinner ned till gräset ?? Jo...barnet gör en kullerbytta över halsen....jäklar....jag ser först rädslan...jag börjar skratta....Då reser hon sig och säger: Jamen nu har jag ramlat av på riktigt i alla fall !!
Kontstycket att få Zingo bort från gräset fram till en sten...men till slut så....då är han riktigt sur...så jag vänder Daladis och han följer med några steg...så då fick hon kliva av och lyckades leda den smånafsande ponnyn själv sista biten hem....gissa om att "någon" var minst 2 meter lång när vi var tillbaka i stallet :-D

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards