Alla inlägg den 13 april 2014

Av Pia - 13 april 2014 20:41

Trailern har "suttit" fast på bilen sen fredag mitt på dagen.

I torsdags gjorde Mary mig helnervös....när jag borstade av henne innan ridpasset var ryggen stenhård på högersidan vid korset...jag red min "sväng" och hemma igen tänkte jag att det var lika bra att fatta högergalopp innan fredagens återbesök.....och vad händer !!! ...glöm det sa Mary och fattade vänster galopp 5 ggr.... 6 e gånger fick jag till en högerfattming.

Mary visade sin makt och blånekade att gå in i trailern....lite tidsnöd..ensam hemma....så jag ringde en granne och bad om hjälp...han viftade bara lite med spöet...och vips gick hon in .

Så när jag äntligen var på väg till Tierp hade jag lite fjärilar i magen....jag berättade vad som hänt och fick först longera sen ville dom de henne riden...
Vad händer ?? . ... Jo Mary gör ett glädjeskutt och fattar höger galopp !!!!
IB sätter lite nålar och ger sen lite kiropraktik för den sneda ryggen.

Månader med "uppbyggnad" har vi framför oss....jag och "den där" men vad gör det när både veterinären och kiropraktorn är imponerad av den " lilla" hästen med den stora gången och anser att hon kommer att bli ok.

Så nu är det några ryggbehandlingar kvar.

När jag kom hem i fredags packade jag om lite grejer i trailern för på lördag morgon var det hopplektion med Islandshästarna från Gladur.....
Daladis skötte sig som vanligt och försökte göra sitt bästa....roligt att se "hopptekniken" hos dom olika hästarna....för tekniken varierade men humöret var på topp.....och givetvis lite fika efteråt.

Kan ju tillägga att jag inte ridit en hopplektion sen -89 eller början 90.

Efter hoppträningen,..ja då behövde jag bara göra rent i trailern och fylla på hönätet.
Söndag mitt på dagen då skulle islandsprinsessan iväg på ett WE pass.....lite dålig timing att det blev 2 dagar efter varandra ....men som vanligt gör lilla positiva damen sitt bästa så jag avslutade före dom andra....
Daladis var trött och nöjd.

Som vanligt lite fika efteråt

Hemma igen så kunde jag äntligen koppla ifrån trailern från bilen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards