Alla inlägg den 8 januari 2015

Av Pia - 8 januari 2015 18:58

Hur går det här i huset ...jo "lilla grå" har träffat sin nya hovslagare och det gick väldigt bra.
Men jag fick lite panik en dag för Häststackaren kunde knappt gå....jag är ju lite nojig med tanke på allt som hände med Mary....så jag ringde min veterinärkamrat och frågade hur jag ser skillnad på ...fång...hovböld...ömfotad....så snäll som hon är så kom hon hit och kollade....tipset var i första hand ömfotad....det var ju snö när hovis var här och när den försvann och hagen blev knöligt så kom problemet.....så på söndag får "lilla grå" skor i fram och i morgon ska munnen kollas...så sen får vintern lov att bestämma sig...antingen snö eller upptinad barmark...definitivt inte hård isgata !!!

För min egen del så var jag på första ridlektion igår....jo jag tycker det är ett bra sätt att få igång min egen ridning och så blir det lättare att vänta på Grace ...
Jag som hållit mig till hästar mellan 135-155 cm fick givetvis största hästen ca 165 cm ...och nä det är inte roligt med förstora hästar ...lektionen var rolig och hästen var duktig men jag har varken kondition eller styrkan i benen för det jobbet....så nu känner jag träningsvärken smyga sig på.
Ridmusklerna verkar ha "minne" så värken går över ganska snabbt...ja i alla fall till nästa lektio.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards