Alla inlägg den 13 januari 2015

Av Pia - 13 januari 2015 13:12

Igår morse började min jakt på ny hovslagare....den första jag ringde som bor närmast, han sa ifrån... Nästa samtal gick till en ung tjej som jag fått numret av från en Fb vän...
Hon ville gärna prova utan sedering först.......det kändes ju bara bra så vi bestämde idag kl 10....jag ringde ambulatoriska och frågade om jag kunde få dom som backup om det inte skulle fungera utan sedering.

Så med en viss oro gick vi ut i stallet.... Lisa hälsade på Grace och började raspa lite....sen kom hon till att slå i söm....då försökte "lilla grå" få tillbaka foten....men Lisa höll lugnt kvar och pratade med henne....Yes !!!! 2 sömmar som höll skon så då blev det lite vila.

Resterande sömmar slogs i medans "lilla grå" tog sig baklänges tills det tog stopp.

Resten gick hur bra som helst !!!!

Så nu har jag en ny hovslagare och hästen har 2 skor och tycker nog själv att hon varit väldigt duktig !!

En bra dag det här....

Ovido - Quiz & Flashcards