Alla inlägg den 29 januari 2015

Av Pia - 29 januari 2015 14:18

Med "lilla grå" händer det inte så mycket....jag är frusen av mig och vintern är instabil och snöar och töar om vartannat...promenera, longera eller lastträna kräver ett bra underlag så jag borstar,tränsar och kör lite kom och stopp inne i stallet.

Alltså är jag väldigt glad att jag anmälde mig till vårterminens lektioner på UPK....
Första lektionen var en pärs.....en häst som är 167 föll på min lott.....hallå !!!! jag slutade rida så här stora hästar för minst 20 år sedan....jag tycker inte att det är roligt !!
Dressyr...jojo... jag har inte ridit på flera månader pga fotoperationen och hästförsäljning....fy vad jag fick slita med min alldeles föööör stora häst.
Gången efter förklarade jag att vi inte ska sätta Pia på höghusen något mer ......då fick jag en D ponny som jag kände mig lite mer hemma på och dessutom var det hoppning !!
Den gamla ponnyn och jag hade nog lika roligt båda två.

Nu 2 ggr har jag ridit en häst som är ca 155 cm och han här jättemysig....men igår när jag klev av....slog mig tanken att undrar hur liten Grace är egentligen....måste mäta henne snart.

Det är verkligen jätteroligt att rida lektioner... det är lektionshästar javisst så ännu roligare är det att plocka fram det dom kan !!!
Men....jag hade glömt hur hårda en del sadlar är...så jag funderar på att ta med en rumpvärmare och lägga i sadeln nästa gång .

Ovido - Quiz & Flashcards