Alla inlägg den 14 juni 2013

Av Pia - 14 juni 2013 09:17

Hästarna myser i sommarhagen....men sover fortfarande inne...eftersom mina hästar inte vill vara ända födan åt myggorna.

Min ledighet är slut och då också mina ridpass kl 8 på morgonen...eftersom jag i alla fall vaknar tidigt så är det skönt att ha hästeriet avklarat.

Daladis börjar bli riktigt fin och inte så låg längre......sen att hon i nuläget har bestämt att trav är en väldigt onödigt gångart gör att vi inte riktigt kommer överens alla gånger.

WE passen sköter hon galant och vi visar våra islandsvänner hur hinderstationerna ska utföras......hoppas fler kommer på fördelarna och provar på WE.
Man får automatiskt en lydigare häst och det blir variation i ridningen.....hästarna tycker att det är väldigt roligt .....vi lånar banan på UPK och sköter oss själva....och sist men inte minst så tar vi en fikastund efteråt.

Mary är blank tjock och proppmätt....och går verkligen framåt ridmässigt...
Nu har vi varit på 3:dje WE träningen och oj så duktig hon var !!!

Framridningen var härlig.....balanserad avkopplad trav....rätt galopp i båda varven (hejåhå fattningar men rätt) min betsling med 3 delat bett och hackamore fungerar bra.

Nya tjuren såg skräckinjagande ut ...men med lite häststöd så vågade Mary också ställa sig bredvid.
Bron hade damen glömt så där behövdes lite övertalning.
Fållan gav väl mig största problemet.....att forma Mary ordentligt så hon inte "föll" inåt.
Lansen gick galant.

Dessutom hoppade vi !!! Ja 40 cm kanske.....men det fanns ingen tvekan utan Mary tyckte det var kul....och inte bara 1 gång utan 3 !

Härliga försommar !!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards