Alla inlägg den 1 juni 2013

Av Pia - 1 juni 2013 08:58

Ojoj vilken härlig tid vi har.....solen skiner och hästarna myser och äter gräs hela dagarna.

Daladis och jag fick en ordentlig genomridning när min ridfröken var här......men jag fick bra betyg....vilken skillnad mot när hon kom.....!!! Tack för det.....lång tid har det tagit....jag är ju islandshäst amatör så min väg kanske har varit lite längre än för dom som kan.

Mary har jag ridit ut på 3 gånger utan stress....jätteskönt !!

Galoppfattning på Marys vis har jag inte kommit underfund med......för dom är verkligen ...hejåhå fattningar......vänster galopp går hyfsat, men det är inte mina hjälper utan mer min tanke....känns det som i alla fall......
Högergaloppen....den tar hon bara ibland.....hon fattar fel....jag berömmer....bryter av och förklarar...rätt men fel :)...tålamod tålamod för "den där" Mary är det ingen idé att bråka med.

Stämmer bra det som Kyra K säger....en valack gör som man vill.....en hingst kan man övertala och till ett sto får man lämna in en ansökan med tre kopior.

Har lilltjejjen på besök i helgen.....hennes kommentar om Mary när jag tog av täcket...och hon såg hur blank hon är.....Åh !!!! Hon ser ut som en riktig tävlingsponny !!!

Ovido - Quiz & Flashcards