Alla inlägg den 25 augusti 2013

Av Pia - 25 augusti 2013 22:51

När jag var och tränade dressyr med Mary...började Ulrika prata om min fasta martingal och fördelen med fast som inte påverkar tygeltagen.. Efter någon dag så började jag själv fundera över martingalen...hm....jag satte på "den där" martingal för att när jag provred henne...för snart 1år sedan...så såg jag nosryggen lite för ofta...och alla som blivit skallade vet hur ont det gör...dessutom är det ju en säkerhetsrisk när hästen inte har koll på var dom går.

Herregud det är ett år sedan !!! När såg jag nosryggen sist ???
Hur mycket har hon förändrats ???
Allt mitt jobb måste väl ändå ha givit något resultat !!!
Alltså åkte martingalen av...på prov ett tag...
Jag har ridit 3 ggr utan och hittills har Mary inte utnyttjat det....alltså har martingalen suttit på ...vem vet hur länge...bara av gammal vana.

Det jag vill säga är att ibland kanske man ska stanna upp och tänka igenom vilken utrustning man har och varför.

Imorgon är det dressyr igen...utan martingal ?


Daladis var såååå duktig igår på klubbens jubileum...2 fina vändor på WE banan vi gjort i ordning...den andra vändan kunde jag tom gasa på lite i tölten och ändå lyssnade hon på halterna och stog still och väntade på tecken vad vi skulle göra.....i färgparaden....ja alltså det var islandshästen olika färger som representerades...så visade vi upp både tölt och trav...min fina lilla islamdsprinsessa !!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards