Alla inlägg den 6 mars 2014

Av Pia - 6 mars 2014 11:41

I veckan såg jag att en B ponny var till salu.....för vad jag fattade runt 350.000:- !!!!
Hur rimligt är det ??? Det är ju barn som rider .... dom är under 13 år !!!

Nu låter jag som en grinig tant ...ok men jag är då glad att jag fick den möjlighet som jag fick.

Jag fick lära mig på väl utbildade ponnyer.....och dom som inte var det....ja dom fick vi hjälp att se till att dom blev ordentligt utbildade för att hästarna skulle kunna utbilda nya ryttare....
Erfarna stabila hästar utbildar sina ryttare.... och tvärtom.

Dom här ponnyerna som vi tävlade både SM Derby och EM dressyr hoppning och fälttävlan på.....det var lektionsponnyer !!
Några var riktigt bra och några platsade absolut bland eliten....och några ja dom gick bra på lokal och klubbtävlingar.

Tänk så många vi var som har fått möjligheten att få vara med bland dom bästa i Sverige och Norden ...tack vare att Gertie själv hade utbyte av att utbilda oss till bra ryttare och var mån om att många skulle få chansen.......

Idag.... Med sådana priser.... Vilken ridskola kan ge eleverna den möjligheten ???

Jag hade inte heller haft möjlighet att få vara "ponnymamma" och åka runt i Sverige med min dotter på en duktig ponny om priserna legat där dom ligger idag.

Det är ju trist om ponny-häst sporten bara vara några få förunnat....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards