Alla inlägg den 23 mars 2014

Av Pia - 23 mars 2014 22:03

Oj...!!
Idag kom det spekulanter för att titta på Daladis.
Mor och dotter som har islandsvana och var jättetrevliga.

Jag köpte ju Daladis oriden gåendes med föl....Tåg till Herrljunga... Jag red en häst mitt i vintern en massa snö och iskallt och i en hage som lutade åt alla håll.... Jag kunde skritta och hjälpligt tölta i ett varv....och hon hade bara 1 läge...fort skulle det gå.
Jag föll pladask för den lilla söta springmaskinen !!!

Jag tycker fortfarande att hon mest är liten och söt och jag rider våra WE pass och har allmänt roligt....
Ja jag ser Daladis som en allt-i-allo häst som går med på det jag ber om.

Min ridfröken har sagt åt mig att jag inte begriper vilken fin häst jag har !!

Idag så blev jag åter påmind om vilken fin häst jag tydligen har.
Jag började rida.....skrittade...flyttade lite och sen visade jag upp lite tölt....
Dom tyckte hon "min lilla" hade såååå mycket power så dottern ville inte ens prova....mamman ville rida lite....och det gick ju bra....det var ju därför dom kommit.
Jag tycker det är starkt och att man är modig när man säger.....tyvärr.....hon är "för mycket" för oss....

Jag har ingen brådska så prinsessan får fortsätta stå ut med mina träningspass...och jag ska lära mig ta fram gångarterna ännu bättre...kanske tom sälja en tävlingshäst ist för hobbyhäst.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards