Alla inlägg den 4 juli 2013

Av Pia - 4 juli 2013 10:39

Haha...vet inte om jag ska känna mig förolämpad eller om det bara var ren vänlighet.Skulle hämta min Jackson Celine sadel som jag köpt begagnad......och jag hämtar mina Schenker paket på ICA.....som ni vet blir det ju inte så små paket med en sadel och dom väger dessutom några kilon.Den unga tjejen frågade om hon skulle hjälpa mig bära ut paketet......nej nej sa jag....jag ska betala några varor också.....ja men jag kan hjälpa dig bära ut det....nej då det behöver du inte......är det säker ???HM.....ser jag nu för tiden ut som en gammal...liten och klen "tant"......tänkte tala om att det som ligger i paketet kommer jag att släpa runt på många gånger.Eller så kanske hon ville få en anledning att gå ut en stund.....Sadeln var jätteskön och den låg hyfsat på Mary som är lite ardennerlik över ryggen just nu.Mary var ju billig häromdagen.....igår steg priset igen ....jag red en skogssväng och mycket riktigt så fick jag och Mary slåss med både broms och mygg.?Mary blev lite konfunderad när jag inte svängde ner vanliga vägen utan fortsatte förbi stigen.....skällande hundar är inget som berör speciellt men dom nytillkomna getterna kollade Mary på ....lite misstänksam var hon....men som tur är behövde jag inte följa deras hage utan red åt andra hållet in i skogen.Mary var på gott humör och lyssnade på mina hjälper och gick dit jag bad henne.....,fick dessutom till en riktigt bra galoppfattning !! Klapp på halsen och en nöjd matte ....

Ovido - Quiz & Flashcards