Alla inlägg den 26 juli 2013

Av Pia - 26 juli 2013 11:02

Jag vann en auktion på Tradera...ett rosa flugtäcke med lila band åt Mary....trodde jag i alla fall....str 135....perfekt tänkte jag.

Får hem täcket och det är verkligen jättefint och lite grövre i tyget.

Så jag vill givetvis lägga på täcket och kolla hur fin hon blir....hm...för litet ??? Men ingen katastrof...Daladis blir säkert jätte fin i det...oj !!! för litet på henne också...trist...någon B ponny har jag ju inte.

Så täcket la jag undan igen....sen hade vi besök av kompisar som har en B ponny inackorderad så vi tog fram täcket och började mäta...hoppsan !!! Det är ett shettis täcke....så Zingo går nu omkring i ett jättefint rosa täcke med lila kantband...och...är jättenöjd.

Hon som sålde täcket hade mätt inkl halsen....så kan det gå ibland...tur jag har olika storlek på mina hästar så det kom till användning i alla fall.

Vi har ju ordentlig värme just nu och bromsarna trivs alldeles utmärkt...så nu har jag att välja på att gå ut och rida 6 på morgonen....21 på kvällen...eller låta hästarna vila....jag har valt det senaste .

Hästarna är väldigt nöjda med vila i stallet dagtid....svalt och inga bromsar.

Ovido - Quiz & Flashcards