Alla inlägg den 19 juli 2013

Av Pia - 19 juli 2013 08:47

Jag förstår att övriga bilister tycker att det är störande och dålig sikt att ligga bakom mitt ekipage på väg till träning....jag håller mina 80 ist för 70 som EU gav mig som en bonus till medlemskap...och så får jag ju ta in lite mer sprit ?...mina märkbara förändringar med EU.

Men varför lägger sig bilister nära nära min trailer...dom ligger där och ser förmodligen ingenting tills dom ledsnat och växlar ner och trampar till på gasen....och "vrålar " förbi.
Det spelar ingen roll om jag är på motorvägen eller vanliga vägen.

Trailerfobi eller vad det nu är....jag förstår att ni vill komma om....men håll avstånd !!!!!
Jag kan behöva bromsa in.....min häst kan vara bakrädd...eller reagera på vrålande motorljud...

Tänk er själva...dom står inne i en rullande "låda"..hästar är flyktdjur och något kommer lysande...vrålande....närmare och närmare för att helt plötsligt ligga på sidan...nära nära och hästen ser inte vad det är...

Så det jag önskar är att mina medtrafikanter inte "kör in i " min trailer utan håller avstånd.

Jag beundrar våra hästar som faktiskt gång efter gång går in i våra rullande lådor ?

Min dotter hade en liten B ponny...en utmärkt barnponny och ljuvlig att ha och göra med....men...när hon skulle lastas måste vi vara 3....1i fram och 2 som lyfte in henne.
Efter en åktur med kompisens ponny i trailer där draget gick av på släpet....som tur var hade vi precis börjat rulla...min dotter ropade...vi har tappat trailern !!!!
Där i mörkret ser vi trailern stå i bakvikt...så upp på draget för att få den rak och flickorna fick hämta hjälp.

Efter det blev kompisens ponny lite knepig att lasta.....
Vår lilla Lady...ja hon gick som en klocka efter det...och var gärna transportsällskap åt vilka knäppskallar som helst....och när jag skaffade framurlastning då skred hon verkligen ut .

Hästar reagerar verkligen olika ?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards