Alla inlägg den 22 juli 2013

Av Pia - 22 juli 2013 09:58

Ibland då har jag lite svårt att vara pedagogisk och tålmodig mot "den där" Mary....men det är bara att bita ihop?

WE träningen i veckan var både + och -.... Mary var ganska avspänd och gick i fin takt och balans....sen att hon börjar med att vägra vid klockan...nä....där går jag inte in !!!
Bron var inga problem...lansen gick ganska bra ...jag kunde tom ta ringen ?
Så jag var ganska nöjd efteråt.

Dagen efter red jag ut ...jag red på ängarna...givetvis i kanten för att inte förstöra marken....travar skrittar och travar lite mer...helt plötsligt slänger hon sig rätt upp i luften !!!
Så gör man inte med "tant" på ryggen...men det gick bra och jag fick till en bra galoppfattning.

Igår skulle jag trimma lite på ridbanan....hm...det gick ju fläckvis bra...provade med korta sporrar....ville testa om hon lyssnade bättre på skänkeln...men inte Mary...nä hon stog mer still än vanligt och jag fick snurra henne ganska många gånger...
Efter många varför från Marys sida lyckades jag få damen att ställa sig i ytterkant på bommen och flytta 2 steg i alla fall....

Duktig häst och klapp på halsen


Jag har varit och tittat på premierande...ardenner är pampiga ...eller hur ?

Ovido - Quiz & Flashcards