Alla inlägg den 3 april 2013

Av Pia - 3 april 2013 09:31

Den här vintern har verkligen mest bestått i att....släppa ut och mata hästar....skotta stallet....ta in och mata hästar....men nu så !!!

Mary har inte visat sina sto tendenser trots att hon har blivit riden mest på banan....på snöslask-is-lite lera så underlaget har inte varit det bästa, dessutom har jag fått en trasig-stenhård-gammal ponnysadel som "bara" satt som en smäck och jag sitter verkligen på henne i den. Konstigt det här med sadlar må jag säga.

Daladis är stel som en planka och har inte mycket till övers för mina " drillnings pass " men sånt är livet..

En ridtur i skogen var lite för optimistiskt.....grannen red Mary och jag Daladis.....det gick jättebra en bit in i skogen men sen blev snön för djup för Daladis med sina korta ben så det blev samma väg tillbaka och jag får inse att det är vägen som gäller ett tag till.

I fredags var jag och tittade på en PayandRide Working Equation....jag vill ju veta hur en tävling går till.Ett av ekipagen var en jättefin andalusier hingst med namnet Zulu.....han finns på YOUTUBE....det var riktigt kul att även få se en häst som var mycket tränad men inte var så van att vara hemifrån......det är bra att åka och titta så inspirationen infinner sig.

Jag har dessutom anmält mig till en kurs i vad domarna tittar på och vad dom bedömer på islandshäst tävlingar....så nu känner jag att jag är lite på g.

Ovido - Quiz & Flashcards