Alla inlägg den 22 april 2013

Av Pia - 22 april 2013 09:12

En härligt varm och skön helg har vi haft......trädgårdsmöblerna är på plats och middag på grillat kött blev det i lördags.

Ridbanan har torkat upp och är så där lagom mjuk......Daladis fick en skogspromenad med lite klättring och Mary och jag hade inte riktigt samma åsikt om hur en galoppfattning ska utföras.....så första fattningarna försökte hon springa lite hur som och när jag korrigerade och började om så blev det någorlunda hyfsat.....med en hel del hopp och skutt....mest av glädje....tror jag...
Det var första galoppen på Mary och min känsla är att behåller Mary bara framåtbjudningen så kommer hon vara som en "gunghäst" när hon blivit riktigt lösgjord......höger galoppen var en trevlig upplevelse....vänster....nja....mycket jobb kvar.

På söndagen hade jag anmält mig till en kurs om vad domarna tittar på vid islandshäst tävlingar....dels teoretiskt och så fick vi titta på 2 ekipage som red olika moment....lärorikt.

Senare på kvällen longerade jag båda över bommar och sen mycket galopp..... Daladis som skulle vara en 4-gångare är väldigt mycket 5-gångare.....och det ställer faktiskt till det för en islands amatör som jag.....hon har verkligen svårt att få till en ren bärig galopp ....inte konstigt att hon får lite panik när man sitter på och försöker eftersom hon har fullt sjå med sig själv....och förmodligen har något hänt för längesen dessutom.

Mary försökte undvika bommarna så mycket som möjligt....men till slut så.....galoppen är inga problem....lite fort går det....men Mary är verkligen lätt att longera.

Dom är fina mina problem tjejer....

Ovido - Quiz & Flashcards