Alla inlägg den 15 april 2013

Av Pia - 15 april 2013 09:48

I torsdags kom hovslagaren....han fick välja....slå på tappskon...eller låta Mary gå barfota i bak till nästa gång....han valde att ta bort.
Sen red Stina och jag....sista gången på länge för hon har jobb utomlands i några månader. Tråkigt.

I lördags var det verkligen april väder.....regn och blötsnö...så hästarna fick vara inne halva dagen och sen gå ut på rid banan.....dom slapp leran och jag ville att dom skulle trampa bort isen som var kvar....en kombo ..vi var nöjda allihop.

Igår red jag ut på Daladis och Mary fick trava av sig på banan......

Har i huvudet lagt upp ett schema för hur jag ska rida hästarna.....Måndag - vila Tisdag - longera 1 och klättra 1 Onsdag - klättra 1 och longera 1 Torsdag - dressyr Fredag - vila Lördag - uteritt Söndag - uteritt.......
Så småningom ska jag väl komma iväg på en och annan träning med båda hästarna......Working Equation fungerar ju med båda och ger bra dressyrträning

Ovido - Quiz & Flashcards