Alla inlägg den 24 april 2013

Av Pia - 24 april 2013 09:15

När jag borstat bort all lera från Daladis och fått på sadel och träns.....då....började det hagla....hörde hur det dånade i luften när det var på g......så jag satt upp i stallet och väntade på uppehåll.....men nä....så jag gav mig ut i regnet på en lite skogstur.....

Skogen skyddade ju en del...men lite blöt blev jag....sen var det ju Mary's tur....hon hade haft täcke i hagen för det regnade på dagen....och se då fryser madamen...... så där var det minimalt med lera att borsta....skönt för ryttaren med täcke ....men skönt för hästarna att skrubba bort vinterpäls i leran.

Mary fick först skritta över bommar.....sen i trav och lite skänkelvikning i skritt och direkt upp i trav ur rörelsen.....hon var duktig och svarade framåt på mina hjälper....jag blir så glad när Mary inte går emot och ifrågasätter arbete.....då gör det ingenting att det småregnar.

Man ska ju alltid sluta när det går bra och inte "nöta" för "nötandets" skull.....och tänk att det blev så vältimat att jag hann kliva av när det började hagla igen

Hämtade hundarna så dom fick vara med i stallet medans jag klappade om mina 3 olika hästar och gav natt hö......sen....var det min tur att gå in och känna den otroligt sköna känslan att få dra av mig dom våta ridbyxorna ....

Ovido - Quiz & Flashcards