Alla inlägg den 2 oktober 2012

Av Pia - 2 oktober 2012 10:33

Tripp Trapp och Trull

Av Pia - 2 oktober 2012 09:11

Mary är en maxad D ponny och imp. Holland och en liten madam.Jodå jag var och provred.....hon både försökte springa ifrån mig och växa fast i marken......men jag gillar att "klura".Så för 3 veckor sedan åkte jag och en kompis och hämtade hem den lilla damen...med förbehållet att Zingo måste acceptera en fru till.....och det gjorde han som tur var.Under den här tiden har jag kommit på att detta är en fantastiskt snäll och väluppfostrad häst.Men....det finns oftast ett men.....ridbanan är inte favoritstället....o då måste jag fundera ut varför......skogen är helt ok men kräv inget av mig!!! ...Så i nuläget är det skogen utan krav som gäller....ibland ensam och ibland rider min granne Mary och jag Daladis....Men hur det än är med krav o så....så anser jag att start och broms är ett minimikrav....men där har vi olika åsikter jag och Mary.Igår red jag ut ensam....hon var pigg och positiv så då tänkte jag att nu ska jag inte trava eller göra någots på ridbanan utan bara ställa upp och vara nöjd.Jaha...o vad gör hon !!! Skjuter fram huvudet tar bettet och promenerar på mot stallet...utan att lyssna.....då måste jag ju förklara att "hallå" det är jag som bestämmer halt punkten ......så det blev lite volter lite halter innan jag var nöjd......såååå enkelt det varit om hon. Inte försökt bestämma!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards