Alla inlägg den 5 oktober 2012

Av Pia - 5 oktober 2012 08:47

Yes !! Den nya Globus Crinkle sadeln jag köpte på Tradera passade utmärkt.....sen att jag som fd hoppryttare måste känna mig bekväm också tar väl lite tid.
Jag har dessutom aldrig någonsin haft en sprillans ny sadel.....så det var mycket trevligt att få åka o köpa nya stigläder och sadelgjord.

Konstaterade igår att vägen blir lång till WE.

Red ut en liten sväng med Mary och tänkte "bara" lägga lite volter på ridbanan innan vi gick in i stallet.
Men se där hade Mary o jag väldigt olika åsikt.

Mary växer fast i marken...rör sig inte ur fläcken....jo bakåt....då snurrar jag henne....lättar i handen och hon går framåt...men så fort jag försöker med volt stannar hon...snurrar igen....o framåt....

Fick väl hålla på så där en stund....gällde verkligen att hålla mig lugnt konsekvent och till slut insåg Mary att jag inte tänkte ge upp.....så skritt på volt i båda varven...duktig liten häst...klapp o beröm....o lite nattmat.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards