Alla inlägg den 31 oktober 2012

Av Pia - 31 oktober 2012 10:39

Nu är det varannandags väder.....så nu har hästarna fått broddar.....nästa gång hovslagaren kommer blir det "guldskor" i fram och 4 broddar på varje fot....iofs brukar jag lägga ner ridningen i december för.......
Jag älskar julen med pyssel-ljus-julgran-glögg-blommor och god mat så jag njuter mest .

En skön ridtur häromdagen i solsken och med sällskap....båda hästarna var jättenöjda...

Nu har vi "småfolk" hemma under lovet så Zingo fick en skogspromenad med "riddartäcket" han gillar nämligen inte sadeln som spänner runt hans tjocka mage ;-)
Daladis blev longerad med lilltjejjen och hon skötte sig utmärkt.....
Mary longerade jag en liten stund först och sen red jag mest i skritt....minska-öka...jag är ju fortfarande i "hur fungerar hon" stadiet och försöker hitta knapparna....hon var ganska duktig till slut.

Stackars Mary frös så hon skakade när jag var optimistisk och släppte ut dom utan täcke....och så började det regna...tur jag är ledig så hon inte behövde vara ute så länge

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards