Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av Pia - 8 oktober 2012 08:58

I lördags fick hästarna en skogspromenad....min granne red Mary som alltid är på gott humör i skogen.

Söndagen innebar tävlingsdebut på islandshäst....en trevlig erfarenhet.
Det är faktiskt inte så lätt som det ser ut att rida ....som i min klass....2 varv tölt i jämnt tempo....men Daladis fick ändå hyfsade poäng trots att jag "jagade" på henne lite för mycket.
Sen så har jag för första gången under min hästkarriär fått en häst som står helt still när jag tittar på tävling....och fikar!
Tack min lilla islandsprinsessa!!

Mary behövde ju ridas när jag kom hem......ok lite kort tid men jag kände att OM nu Mary faktiskt är välutbildad....enl säljaren...någon gång så är det inte ok att bara springa runt och inte gå med på någonting...
Så fram med gummisnodden....en bra grej om man använder den med förstånd...
Nu ser hon verkligen ut dom en julgran....senskydd....fast martingal och gummisnodd...
Spände den så att hon fick tjafsa med sig själv....uppe under sadelkåpan...och det gjorde hon en stund.

När Mary var klar...kortade jag tyglarna och red volter och försökte få henne att ta halvhalter....det gick väl sådär med halvhalterna...men hon var iaf ganska avspänd.
Sen travade jag lite och hon gick i en fin balanserad trav i höger varv....sämre i vänster varv ....DÅ kommer "damen" på att hjälp jag arbetar....så lätt ska du inte ha det matte....Mary stannade och jag får en känsla av att om jag inte är tillräckligt snabb att snurra går det uppåt istället
...så då var det bara att börja om....volter,halvhalter och lite trav på slutet.....duktig häst och ingen dum idé med gummisnodd!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

ponnytantens gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards